01 juni 2007

Riha Festivo op het schavot.




Gisteren de gehele dag aan het werk geweest met het bal lanceer systeem, het is namelijk de bedoeling dat elk orgel in staat is een bal die naar hem toerolt terug te schieten.
Het eerste plan behelzde een riool buis en een stuk MDF. Dit systeem was zeer succesvol in de testfase. Het vinden van een geschikte moter bracht mij naast de tippelzone. De autosloop, in voorwiel aangedreven auto's zit de moter overdwars in het chasis en zorgt een ventilator voor koeling. Deze ventilator loopt op 12v wisselstroom geschikt voor vertraging ED. Na veel uitgeprobeer ben ik toch! Tot een nieuw systeem gekomen! Met gebruik van een Ruitewisser moter. U kent de bewging van een ruitewisser? Deze beweging wordt nu een onderarmse die de bal een duw meegeeft.
Ik ben begonnen met boren in de RIHA Festivo, het eerste orgel wat ik vond achter het schoolgebouw in de regen. Ik overdrijf niet zo was het. Ik heb de ruitewisser moter al op enkele plaatsen bevesitgd op zoek naar de juiste combinatie van kracht, snelheid en momentum. Ik ben er bijna. Op de fotos een schets van het vorige plan, en de Riha Festivo AKA " super solo #1" met ruitewisser systeem.

Vandaag komen Driessens en Verstappen langs, een kunstenaars Duo die mij vorig jaar ook goeie tips hebben gegeven voor mijn Dia-Exit Machine. Werk van hun is te bekijken op: http://www.xs4all.nl/~notnot/ Ik ga weer verder prutsen.!

Geen opmerkingen: